Aplikace pro Android – CardioTrainer

Když jsem pomalu ale jistě přestával stačit v běhu svému pesanovi, tak jsem se rozhodl, že bych s tím měl něco udělat. Jelikož mi v mobilním telefonu tepe Android, tak jsem si řekl, že bych k tomu mohl využít GPS a nějaký fitness program, kterých je na Android Marketu docela velký výběr. V základu  umí všechny v podstatě to stejné, je na každém, aby si z jejich nabídky vybral to, co mu nejvíc vyhovuje – jak se říká v jednom českém filmu „podle přání každého soudruha“.

Při svém výběru jsem postupně zkoušel již v nadpisu zmiňovaný CardioTrainer, posléze RunKeeper, Endomondo Sports Tracker a další, u kterých si už nejsem schopen vybavit jména či bližší podrobnosti.

CardioTrainer byl první fitness program, který jsem si nainstaloval, takže je jasné, že tento jsem bral jako ten, se kterým jsem ostatní programy porovnával.

Jediná výtka, která směřuje z mé strany na CardioTrainer je přehrávač hudby, který je součástí programu. Nevím proč, ale tento přehrávač nenajde na SD kartě v telefonu všechny adresáře s hudbou.

Moje další kroky vedly k progranu RunKeeper. Tento se mi zdál dobrou náhradou programu CardioTrainer, měl stejně jako on hlasové oznámení o uběhnuté trase, na které jsem si u programu CardioTrainer rychle zvyknul a bral jsem jej proto jako nutnost. Jeho možnost konfigurace byla sice trochu menší, chybělo mi tam hlasové oznámení o procentuálním stavu uběhnuté trasy, ale to jsem nakonec dokázal zkousnout. S čím jsem se však nebyl schopen smířit byl graf ukazující vývoj tempa v čase. Na obrázku to vypadá efektně, ale při běhání mě to neskutečně sralo. U grafu mě chyběly aspoň základní dosažené průměrné hodnoty u aspoň několika sloupců. Po pár testech jsem proto RunKeeper odepsal.

Dalším pánem na holení byl Endomondo Sports Tracker. Vypadal hodně nadějně, pro přehrávání hudby využívá defaultní androidí přehrávač, takže skladby narozdíl od programu CardioTrainer a jeho přehrávače najde všechny. Hlasové oznámení o uběhnuté trase má rovněž také, přirovnal bych jej k možnostem u programu RunKeeper.

Po zkušenostech s několika dalšími programy jsem se ale nakonec vrátil ke svému prvnímu fitness programu CardioTrainer, protože tam, kde běhám, hudbu raději neposlouchám a soustředím se vyloženě pouze na okolí a běh. To, aby mě omylem neodstřelil myslivec nebo abych znenadání nepotkal divoká prasátka. Nejvíc, co z fitness programu oceňuji, jsou totiž hlasové informace o uběhnuté trati a přehledné informace na hlavní stránce programu. Žádnou webovou stránku, kde bych si porovnával informace s dalšími uživateli zatím nepreferuju, tam podle mě pro změnu vede RunKeeper a Endomondo.

CardioTrainer

Fitness aplikace od vývojářů ze společnosti WorkSmart Labs Inc., zaměřující se především na aplikace pro zdraví a fitness.

Okno s hlavní nabídkou

V poslední aktualizaci byla přepracována hlavní nabídka programu, jak je na obrázku vidět, v horní části je umístěno větší tlačítko Start Workout (Spusť trénink) a několik dalších menších tlačítek:
  • CardioTrainer Pro $9.99 – přehled funkcí dostupných v placené Pro verzi, odkaz na placenou verzi v Android Marketu
  • Noom Weight Loss – odkaz na další aplikaci od firmy WorkSmart Labs Inc., tato aplikace je určena k sestavení optimálního plánu na hubnutí, aplikace je zdarma
  • History – seznam dosažených sportovních výsledků – je zde uveden datum a čas, kdy ke sportování došlo, počet spálených kalorií, dosažená vzdálenost, průměrná rychlost, délka sportovní činnosti, trasa zaznamenaná na mapě, graf zobrazující rychlost/čas …
  • Settings – kromě různých nastavení aplikace je zde uveden přístupový kód pro stránku http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/, kde si můžeme, po předchozím odeslání výsledků na web, své výsledky zobrazit
  • Widget – informační motivační witget na plochu
  • Friend Activity – přehled sportovních aktivit přátel
  • Help – neočekávaně nápověda
  • Racing – modul Závod proti sobě, placený modul, je součástí Pro verze, naše předchozí dosažené výsledky můžou být našim soupeřem, celkem dobrá motivace
  • World High Scores – nejlepší světové výsledky, ti na předních místech musí být blázni
  • Log Workout – ruční zadání sportovní činnosti, určené pro ty, kteří chtějí mít v aplikaci úplně všechny své sportovní výsledky a to i ty, jenž se odehrávají na místech, kde není GPS signál
  • Move Your Boot – odkaz na hru od firmy WorkSmart Labs Inc.

V horní části hlavní nabídky je ještě umístěna plánovací týdenní lišta, na nadcházející cvičení tak budeme upozorněni v notifikační liště Androida.

Spuštěná aplikace

Při sportovní činnosti je v aplikaci zobrazena trasa na mapě, zdolaná vzdálenost, počet kroků, spálené kalorie. V případě, že si nastavíme před sportovní aktivitou vzdálenost či dobu, po kterou chcete tuto činnost vykonávat, tak se budou zobrazovat i další doplňující informace, ostatně jak je vidět na obrázku.

Zaznamenané podrobnosti o trase uložené v historii

O zdolané trase můžeme informovat své známé přes Twitter či Facebook.

Graf rychlost / čas

V telefonu si lze rovněž zobrazit graf rychlosti v závislosti na čase, podle mě je tento graf více vypovídající, než podobný graf tvořený nepopsanými sloupci v aplikaci RunKeeper. Pokud pátráte po grafu zdolaného převýšení, tak ten najdeme pouze po přihlášení na webu aplikace CardioTrainer.

Možnosti všech fitness aplikací rozšiřují měřiče tepu, které do výsledných statistik dokáží zaznamenat tepovou frekvenci, případně některé modely i teplotu kůže či frekvenci dýchání. Ne všechny modely jsou však kompatibilní se všemi fitness aplikacemi, proto je třeba při koupi na toto myslet.

Zde popisovanou aplikaci CardioTrainer jsem si chtěl zakoupit v placené Pro verzi, ale při psaní tohoto článečku jsem opětovně narazil na aplikaci  SportsTracker (by STL), která získala od mého posledního testování kompletní českou lokalizaci, což ostatním zde zmiňovaným aplikacím chybí. Její funkce, jak jsem si ji zběžně zkusil, rovněž nejsou k zahození, takže zase nevím, co si mám koupit. Někdy mě ten velký výběr aplikací pěkně sere.

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>